Simone Gouw op de radio over Bruxisme en de rol en meerwaarde van de orofaciale fysiotherapie

Ontzettend trots op orofaciale collega Simone Gouw. Zij was vandaag  te gast in het radioprogramma ‘Op de koffie’ van omroep Gelderland  naar aanleiding van haar promotie over bruxisme!

Afgelopen week had zij een artikel in Trouw: ‘tegen tandenknarsen is meer te doen dan een bitje‘ ook had  ze een leuk artikel van omroep Gelderland: ‘Knarsetandend promoveren op tandenknarsen

Hieronder de drie geluidsfragmenten. waarin zij helder uitleg geeft over bruxisme. En de rol van de orofaciale- of kaakfysiotherapeut bij het behandelen van klachten door kaakklemmen, fixeren en vastzetten van de kaak. De klachten zijn divers. Zoals kaakklachten, gebitschade en tandslijtage, hoofdpijn en pijn in nek, hals of schouders. Hieronder kun je het rustig even luisteren!

Deel 1 (aangeleverd  door omroep Gelderland; schrik niet eerst 5 seconde blijft het stil)

Deel 2

Deel 3 (eerst 9 seconden stilte)

• J. Thonhauzer

Heb het interview gehoord met Simone Gouw 0p omroep Gelderland. Het is een zeer interessant gebied, de orthofaciale fysio therapie.
    Mijn echtgenoot heeft een eenzijdige gezichtsverlamming.
    Deze vorm van fysiotherapie is bijzonder geschikt voor deze aandoening.
    Hij is terecht gekomen voor behandeling bij de praktijk , de Hoofdzaak in Woerden.
    Hele fijne goede behandelingen gehad en ben bijzonder goed vooruit gegaan. Doe ook thuis de opgegeven oefeningen.
    Tevens ook advies gekregen tegen het” kaakklemmen”
    Zeer tevreden over de behandeling!